Az online marketingben – mint megannyi más szektorban – rendkívül sok rövidítéssel találkozhatunk. Ebben a bejegyzésben összegyűjtésre került a leggyakoribb online marketing rövidítések sora, mely segítségül hivatott szolgálni a digitális marketing mozaikszavak tengerében.
- AD – advertisement, azaz hirdetés, mely az online marketing kampányunk során jelenik meg a felhasználók számára.
- AV – ad view, azaz hirdetés megjelenések száma. Hirdetésünk a kampány során hányszor jelent meg.
- B2B – business to business, azaz cégek közötti üzleti kapcsolat.
- B2C – business to costumer, azaz cég és az egyéni fogyasztó közötti üzleti kapcsolat.
- BR – bounce rate, azaz visszapattanási/visszafordulási arány. Megmutatja, hogy az online marketing kampány során hányan zárták úgy be az érkeztető oldalt (landing page-et), hogy másik aloldalt is meglátogattak volna.
- CMS – content management systems. Webes tartalomkezelő rendszer, melyben különösen nagyfokú programozói tudás nélkül lehet weboldalunkat kezelni, új tartalmakat létrehozni, vagy a már meglévőt módosítani.
- CPA – cost per action vagy cost per acquisition, egy ügyfél megszerzésének költsége.
- CPC – cost per click, vagyis egy kattintás költsége, melyet akkor fizetünk, amennyiben a felhasználó kattint hirdetésünkre.
- CPL – cost per lead, egy lead generálás (pl. hírlevél feliratkozás, vagy megrendelés) költsége.
- CPM – cost per thousand impressions, ezer hirdetésmegjelenés költsége.
- CR – conversion rate, azaz konverziós arány.
- CRO – conversion rate optimization, vagyis konverziós arány optimalizálás.
- CRM – costumer relationship management, azaz ügyfékapcsolati menedzsment szoftver. Ebben találhatóak a már meglévő, vagy leendő ügyfelek legfontosabb adatai.
- CT – kattintások száma.
- CTA – call to action. Az a figyelemfelkeltő üzenet, amivel hírlevélfeliratkozásra, vásárlásra, vagy egyéb fontos dologra ösztökéli látogatóját.
- CTR – click trough rate, átkattintás aránya. Ezer hirdetés megjelenésből hány kattintás realizálódott.
- CPL – cost per lead, egy lead generálás (pl. hírlevél feliratkozás, vagy megrendelés) költsége.
- DM – direct mail vagy direct message. Előbbi a névre szóló hírlevél, míg az utóbbi személyes üzenet (pl. Twitter esetén).
- KPI – key performance indicator. Teljesítmény mutató, melyet minden cég egyedileg határoz meg magának.
- NPS – net promoter score, mely az ügyfelek elégedettségének mértékét mutatja meg.
- PPC – pay per click. Az online marketing azon hirdetési eszközei, melyek esetében csak a kattintások után fizetünk.
- PV – page view, egy munkamenet alkalmával megtekintett oldalak száma.
- ROI – return on investment. Az online marketing hirdetéseink befektetésének megtérülési mutatója.
- RTB – real time bidding, vagyis valós idejű licitálás. Adott oldal fix hirdetési felületére valós időben licitálnak a hirdetők, hogy kinek a hirdetése jelenjen meg a felhasználó számára. Ez a licit folyamat hasonlóan gyorsan megy végbe, mint a PPC rendszerek esetében.
- SEO – search engine optimization, keresőoptimalizálás. Ez szolgál arra, hogy a keresőoldalak organikus találati listáján minél előkelőbb pozíciót érjünk el egy adott kulcsszóra.
- UI – user interface, felhasználói felület, vagyis az a rész, amit a felhasználó lát a weboldalunkból.
- UX – user experience, azaz felhasználói élmény. Ez nem összekeverendő a UI-val, ugyanis az UX mindazt a komplex folyamatot magába foglalja, hogy a felhasználó meglátogatja oldalunkat egészen addig, míg a kvánt termékünket, vagy szolgáltatásunkat megrendeli és el nem kezdi használni.
- UV – unique visitor, egyedi látogató.
Pingback:Top10 SEO hiba - Online marketing szakember